Jak změnit typ partnerů, které si přitahujeme?

Taky se vám stává, že si znovu a znovu vybíráte podobný typ muže/ženy? Že sice na začátku to vypadalo, že to tentokrát bude jiné než předtím, ale pak se to v nějakou chvíli změnilo a buď se začal/a chovat stejně jako ten/ta předtím, anebo jste se začali vy cítit stejně jako dřív? Proč se to děje a co s tím?

Opakujeme to, co jsme viděli a zažili u našich rodičů


V předchozím článku jsem vysvětlila, jak si přitahujeme partnery na základě našeho podvědomého nastavení. A nastavení našeho podvědomí je základ. Vedle toho je velmi důležité i to, v jakém prostředí jsme vyrostli. Co jsme viděli, zažili a cítili u našich rodičů. Jsou to první a nejdůležitější vzory v našem životě. Ne náhodou pak opakujeme to, co se dělo jim. Tedy to, že si vybereme podobný typ muže/ženy jako jeden (nebo oba dohromady) z našich rodičů. Anebo se chováme ve vtahu stejně, jako to dělali naši rodiče. Případně mají naše vztahy velmi podobný průběh, jako ten jejich. Prostě kopírujeme to, co jsme se naučili, protože jinak to dělat neumíme, i kdybychom si to přáli sebevíc.


Jak to změnit?


Na prvním místě stojí rozhodnutí, že chci změnu a proč. Spolu s tím je za mě velmi důležité si jasně definovat – ideálně sepsat na papír – co chci, jak si svůj život a vztah představuji (a nebojte si opravdu dovolit si dopřát to, po čem vnitřně toužíte, i kdyby vám hlava říkala, že si stavíte vzdušné zámky). Když vím, co chci, snadněji se mi dělají akční kroky k dosažení svého cíle.



Pokud jste ve vztahu, je jedno, jestli se rozhodnete ve vztahu zůstat anebo odejít. Jedno je to v tom smyslu, že buď na sobě a na vztahu zapracujete, anebo zapracujete jen sami na sobě, aby se vám stejná zkušenost nemusela opakovat. Tak jako tak potřebujete změnit svůj způsob výběru partnera/ky, způsob chování, komunikace, atd. A změnit myslím tak, že pokud chcete, aby o vás druhý pečoval a pomáhal vám, musíte mu to dovolit.

Což je těžké zejména pro ženy, které jsou zvyklé věci mít pod kontrolou (ano, uvolnit se do důvěry, že to ten druhý zvládne taky, byť ne stejným způsobem jako my), pečovat o muže (a tím si je rozmazlit, že pak nemají doma potřebu vůbec pomáhat = zvykli si na servis) anebo jsou stále v roli silné ženy, která si nedovolí odpočinout.

Zkuste si dovolit zjistit, jak jinak vztah může fungovat.

  • Jak se uvolnit a začít spolupracovat, aby vám oběma bylo hezky a dobře.

  • Jakými možnými způsoby se dá vyjadřovat a přijímat láska (Pět jazyků lásky).

  • Jak komunikovat své potřeby ve vztahu.

  • Jak být ženou/mužem jiným způsobem, než jaký dosud u sebe znáte.



Najděte si nové vzory, vytvořte nové návyky


Pokud toužíme po opravdové změně, musíme začít sami u sebe. A to změnou svých návyků. Našemu mozku trvá nejméně 28 dní, než se naučí novou dovednost. Věnujte čas sami sobě a naučte se nové způsoby komunikace. Jak vyjádřit své pocity, potřeby, přání. A komunikace je základním stavebním kamenem pro spokojený vztah.

  • Naučte se, jak si říct o pomoct a nechat si pomoct.

  • Pochopte, jak funguje mužsko-ženská polarita.

  • Jak dlouhodobě udržet vášeň a touhu ve vztahu, aniž byste museli jít sami přes sebe.

  • Jak přistupovat k sexualitě a intimitě tak, abyste s tím oba byli v souladu.

  • Jak pečovat drobnými způsoby o vztah a jeho jiskru, abyste spolu nebyli jen kvůli dětem anebo ze zvyku.

A kde se to můžete naučit? Např. v online kurzech, kterými jsem si sama s mým mužem prošla a mohu se za jejich kvalitu a přínos zaručit. Trvají min. 8 týdnů, úkoly a cvičení vás vedou k tomu, abyste ihned měnili sami sebe a svůj vztah. Trvají dost dlouho na to, aby se ve vašem mozku vytvořili nová neuronová spojení a vy si zafixovali nové návyky. Neustálý přístup vám zajistí, že se na to můžete sami nebo s partnerem/kou dívat kdykoliv budete mít čas a chuť. Držím vám palce, abyste našli odvahu vykročit a otevřít se změně!